מיטה מתכווננת עבור הגב שלך

שינה על מיטה מתכווננת

שינה על מיטה מתכווננת

שלד מיטה מתכווננת

שלד מיטה מתכווננת

כאב גב הוא אחד הסיבות העיקריות שאנשים מתחילים לאבד את הניידות בגיל העמידה. כאב יכול למנוע מאנשים לעיסוק בפעילות גופנית, וקשה להם לשמור על משקל בריא לחוזק, סיבולת, ואיזון כשהם מזדקנים. טיפול יומיומי בכאבי גב או בעיות בריאות חיונית עושים דרך חיים בריאים ופעילים.


בהתחשב בעובדה שרוב האנשים מבלים כשליש מחייהם השוכבים במיטה, בחירת המיטה הנכונה היא חיונית לטיפול בכאבי גב. בחירה זו יכולה לעשות את ההבדל אם תוכל לישון בנוחות בלילה ולתפקד היטב ביום למחרת.

בעבר, רופאים נטו להמליץ על מזרנים קשיחים מאוד. אבל סקר שנערך בקרב 268 אנשים עם כאב גב תחתון הראה, כי אלו שישנו על מזרנים אורתופדיים (קשים מאוד) היו באיכות השינה פחות טובה. מזרנים רכים, מצד שני, יכולים גם להיות בעייתיים. בעוד מזרן רך תואם את הקימורים הטבעיים של הגוף ועשוי לעזור למפרקים להתיישר, הם יכולים לשקוע עמוק כל כך, המפרקים שלך יכאבו במהלך הלילה.

כמובן, אתה יכול גם ללכת לאולם תצוגה ולבדוק מגוון מודלים של מיטות ומזרנים. אבל יש לזכור כי מה שתרגיש עליו נוח במשך כמה דקות בתוך חנות, לא בהכרח יתורגם לשינה טובה בלילה. מבחן אמין יותר הוא להתבונן איך אתה מרגיש אחרי שינה על סוגים שונים של מיטות ומזרנים.

האגודה האמריקאית לכירופרקטיקה (ACA) ממליצה שמזרן המיטה צריך לתמוך במשקל גופך באופן שווה, ללא פערים בין המזרן והגוף. עם זאת, לא קיים כזה דבר ש"מידה אחת מתאימה לכולם", ובחירת המיטה הטובה ביותר עבור הגב תלוי בהעדפותיך ובמצבו של הגב. ייתכן שיהיה עליך לשנות מיטות כשתעלה או תוריד משקל, או כשתשנה את השותפים לשינה.

אם אתם ישנים עם בן זוג, מזרן מתכוונן עשוי להיות הטוב ביותר עבור הגב, כי כך תוכל לבחור בדרגת מוצקות המתאימה לך לגב. מיטה מוצקה מדי עלולה להגביר את הלחץ על חלקי גופך, להוריד לך את איכות השינה ולגרום לכך שתתעורר עם כאבים. מיטות שאינן תומכות בגב כמו שצריך עלולות לגרום לכך, שעמוד השדרה לא יהיה ישר ונח תוך כדי השינה. מחקר מ -2008 שבוצע על ידי חוקרים מהארוורד בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס מצא, כי אנשים שבחרו לישון על מיטות מתכווננות ויכלו לכוון באופן אישי את המיטה שלהם והתאימו אותה למבנה גופם ישנו טוב וסבלו פחות מכאבי גב ושרירים.

המכון הלאומי להפרעות נוירולוגיות קבע, כי אנשים עם כאבי גב צריכים לישון על צדם על משטח יציב. בחירת המיטה הטובה ביותר עבור הגב היא עניין של העדפה אישית

מיטה מתכווננת עשויה להיות נוחה מאוד עבור אנשים עם בעיות גב כגון בעיות בעמוד שדרה או דלקת מפרקים, או לאחר ניתוח גב. בדומה למיטות אשפוז, ניתן להגדיל או להקטין מיטה מתכווננת, כך שהגוף העליון עולה ל 30 עד 45 מעלות. ניתן לשים כרית מאחורי הברכיים כדי לשמור אותם מעט כפופות שהלחץ יילקח מהגב התחתון.