מיטות מתכווננות ותרומתן לאיכות השינה

מיטות מתכווננות ותרומתן לאיכות השינה

יש שחושבים, ששינה היא זמן מבוזבז ובמקום לישון, עדיף לעבוד או לבלות. אך למעשה, לשינה יש חשיבות רבה בכל תחומי החיים! כאן תוכלו ללמוד מדוע וכיצד מיטה מתכווננת יכולה לשפר את איכות השינה באופן משמעותי.

בשביל התפקוד

התפקוד היום יומי של כולנו דורש משאבים גופניים וקוגניטיביים רבים. בין אם מדובר על לימודים, עבודה, חיי חברה או משפחה או כל דבר אחר שאתם נוהגים לעשות, ללא שינה איכותית, לא תצליחו להתרכז ולבצע את המוטל עליכם ולמצות את הפוטנציאל שלכם.

בשביל הנפש

גם הנפש שלנו זקוקה לשינה איכותית. אם דיברנו על היכולת להגיע להישגים בעבודה או בלימודים, הרי שחלק נכבד מזה הוא החלק הנפשי שלנו. במהלך שינה איכותית, הנפש שלנו מקבלת את האפשרות לעבד את המחשבות שליוו אותנו לאורך כל היום, את החששות ואת הדאגות. איך זה קורה? כשאנו מצליחים לישון טוב, אנו מגיעים לשלב שנת החלומות. שלב זה בשינה הוא חלק חשוב מאוד בשביל הנפש, מפני שבמהלכו אנו חולמים מה שמטריד אותנו ואנו מצליחים להציף מעט מתת המודע שלנו ולפתור אותו.

בשביל הגוף

ייתכן שאינכם יודעים זאת, אבל במהלך השינה הגוף עובר תהליכים חשובים מאוד בשביל להמשיך לתפקד. למעשה, מחקרים מראים, ששינה איכותית יכולה לתרום רבות לשיפור ומניעה של מחלות שונות כגון: סוכרת סוג 2, מחלות שונות של הלב וכלי הדם ואף תהליכי הזדקנות. זאת, משום שבמהלך שינה איכותית מופרשים הורמונים שונים מהמוח, המשפיעים על הגדילה, על התיאבון, על מצב הרוח וכמו כן, גם נוגדי חימצון.

בריאות בזמן הערות

רבים מאתנו נהנים להיות במיטה גם מחוץ לשעות השינה. בין אם סתם כדי להתפנק במיטה ובין אם כדי לעבוד במחשב הנייד, לקרוא ספר טוב או את העיתון היומי ועוד. המיטה המתכווננת מאפשרת לכם לעשות במיטה כל דבר שתרצו תוך כדי שמירה על תמיכה מתאימה בגב. כלומר, תוכלו להיות בתנוחת ישיבה או חצי ישבה, עם רגליים מורמות או לא, לפי מה שמתאים לכם באותו הרגע ואף לשנות תנוחה בכל רגע שתרצו ובלחיצת כפתור.

בשביל מצבים רפואיים שונים

ישנם מצבים רפואיים שונים שאת תסמיניהם, שינה איכותית יכולה לשפר משמעותית. לדוגמה: כאבי גב, קשיים בנשימה ואסטמה, צרבות, דלקת פרקים, סוכרת ועוד. למעשה, לחלק ממצבים רפואיים אלו מיטה מתכווננת היא הפתרון המושלם, ולא רק בשביל השינה עצמה, ועל כך נרחיב בהמשך.

נשימה ושינה

מעבר לעובדה, שהנשימה היא חלק בלתי נפרד מהחיים ואנו זקוקים לה כדי לשרוד, היא גם חלק חשוב בשינה איכותית. לכן, אם אדם סובל מנחירות או קשיים בנשימה במהלך השינה, הרי שיש לכך השפעה רבה על איכות השינה שלו. לכן חשוב במקרים אלו להגביה מעט את הראש וכך להקל על הנשימה ובכך להקל על ההירדמות ועל השינה עצמה ולזכות בשינה טובה יותר לאורך הלילה.

בשביל ילדים ונוער

גילאי הילדות והנעורים הם הגילאים, בהם הגוף מתפתח בקצב מוגבר מאוד ונבנה עד לגוף הבוגר. לכן חשוב לאפשר התפתחות זו באופן תקין ומיטבי. הורמון הגדילה, המופרש במהלך השינה, הוא האחראי על ההתפתחות התקינה של הגוף והוא המאפשר לילד להגיע לגובה הפוטנציאלי שלו ולפתח את המוח שלו לפי הפוטנציאל שלו. לכן ישנה חשיבות גבוהה לשינה איכותית בעיקר אצל ילדים ונוער.

בשביל האוכלוסייה הבוגרת

ידוע, שככל שאנו מתבגרים איכות השינה שלנו יורדת משמעותית. שעות השינה מצטמצמות, איכות השינה עצמה כבר לא כשהייתה ויותר מכך, לעתים יש בעיות רפואיות שונות בגיל הזהב, שדורשות תשומת לב ותמיכה. לדוגמה, רגליים בצקתיות דורשות הרמה, קשיים בתנועה דורשים עזרה בשינויי תנוחות ובעיקר במעבר בין שכיבה לעמידה ולהפך. המיטה המתכווננת, עליה נרחיב מיד, עוזרת גם בזה.

תנאים לשינה איכותית

כדי ליצור שינה איכותית, צריכים להתקיים התנאים הבאים: חושך, שקט, מיעוט של גירויים ככל הניתן, שעות שינה מספיקות בהתאם לגיל ותנוחה מיטבית. כדי ליצור תנאים אלו, חשוב ללכת לישון בחושך, במיטה נוחה עם מזרן איכותי, להשקיט את הבית עד כמה שניתן ובמידת האפשר, להפחית את רמת הגירויים לפני השינה. לדוגמה, מומלץ להימנע מצפייה בטלוויזיה לפני השינה ואם גם אתם אוהבים לצפות בטלוויזיה, לשחק במחשב או בטלפון הנייד לפני השינה, מומלץ לעשות הפסקה קצרה לפני השכיבה לישון.

במיטה רגילה

כאשר רוצים לשנות תנוחה במיטה רגילה, יש להזיז את הגוף או לרפד את המיטה בעזרת כריות. הדוגמה הנפוצה ביותר היא התפחת כריות כדי להרים מעט את הראש, בעיקר כדי לעזור במקרים של צרבות, נחירות, או קשיים שונים בנשימה. פעולות אלו עלולות להיות מתישות ולפגוע עד מאוד באיכות השינה שלכם.

הייחודיות של המיטה המתכווננת

בשונה ממיטה רגילה, מיטה מתכווננת היא מיטה מודולרית. כלומר, ניתן לכוון אותה לתנוחה המתאימה ביותר על ידי שינוי הזווית של חלקי המיטה השונים באמצעות השלט המחובר למנגנון החשמלי של המיטה. המיטה המתכווננת הסטנדרטית מחולקת לשלושה חלקים – חלק עליון של הראש, חלק מרכזי של הגב וחלק תחתון של הרגליים. על ידי הרמה והנמכה של חלקי המיטה השונים, ניתן להגיע לתנוחת השינה המיטבית לכל אדם.

תרומתן של מיטות מתכווננות לאיכות השינה

כאמור, תנוחה מיטבית היא חלק מאוד חשוב ביצירת שינה איכותית והיא מאוד חשובה לחלקים שונים בחיים ובכל שלב שלהם. אם כן, מיטות טובות עם מזרן טוב הם חלק חשוב, אותו ניתן לתכנן מראש ליצירת שינה טובה למשך השנים הבאות. לכן, רכישה של מיטה מתכווננת היא למעשה השקעה בבריאות, בשקט נפשי, בגדילה תקינה וביכולת תפקוד טובה יותר בשנים הבאות.

חשיבותו של מזרן

מיטה טובה לא מספיקה בשביל שינה טובה ובעיקר בשביל תמיכה נכונה בגב. לכן, כאשר בוחרים להשקיע במיטה איכותית, חשוב להשקיע גם במזרן מתאים ואיכותי לא פחות. כלומר, אם אתם משקיעים במיטה מתכווננת, המזרן חייב להיות מותאם למיטה זו וחשוב לבחור גם אחד איכותי, שייתן תמיכה מתאימה לכל חלקי הגוף.

ואיך זה עובד בזוג?

אם רציתם לרכוש מיטה מתכווננת אבל רציתם לישון ביחד, הרי שאין בעיה! חשוב לדעת, שהמיטות המתכווננות מגיעות בגדלים שונים, כאשר העיקריים שבהם הם: מיטת יחיד, מיטה וחצי ומיטה זוגית. המיטה הזוגית המתכווננת היא בעלת שני מנגנונים שונים, שכל אחד מהם אחראי על צד אחד במיטה. כלומר, אם אחד מבני הזוג רוצה לישון בשכיבה והשני רוצה לישון עם ראש מורם, הרי שהאחד לא יפריע לשני וכך כל אחד יכול ליהנות מהתנוחה הרצויה לו בלי להשפיע על הצד השני ובלי להפריע לו.

לסיכום

שינה איכותית חשובה לנו מבחינה הישרדותית לא פחות מאשר אוויר לנשימה. לכן חשוב להשקיע בה הן את המחשבה והן את הזמן לבחירת מיטה טובה עם מזרן איכותי, שיאפשרו לנו ליהנות משינה טובה. השינה האיכותית מאפשרת לנו לתפקד כפי שאנו צריכים בחיי היום יום שלנו ולקיים את השגרה שלנו באופן מיטבי. היתרון של המיטה המתכווננת הוא, שהיא מספקת את התנאים הדרושים לשינה טובה ולשמירה על בריאות הגב.

Share to Facebook Facebook Share to WhatsApp WhatsApp Share to LinkedIn LinkedIn Share to Google+ Google+