מאמרים על מיטות מתכווננות

האם מיטה מתכווננת עוזרת לישון טוב יותר?

מיטות מתכווננות נראות מצוין בפרסומות, אבל האם הן תורמות למנוחת לילה טובה יותר? מטרת המיטות הללו היא לשפר את הנוחות על ידי הרחבת מגוון אפשרויות הבחירה של האדם. לאנשים מסוימים יש יותר מה להרוויח ממיטות מתכווננות, ויש למיטות אלה דירוגים שונים של שביעות רצון.

מיטה מתכווננת הן בעלות מספר יתרונות לסובלים מכאבים וחולי ויכולה להקל על כאבים כגון כאבי קיבה, נפיחות רגליים, נחירות וכאבי גוף. באמצעות אפשרות כיוונון הגב והרגליים, המיטות המתכווננות מועילות לסובלים

יתרונות פוטנציאליים של מיטה מתכווננת
“במה מיטה מתכווננת יכולה להועיל לי?” זו שאלת המפתח שהרבה אנשים שואלים כאשר הם שוקלים רכישת מיטה חדשה. כשזה מגיע למיטות מתכווננות, יש כמה דברים לשקול בעת קבלת ההחלטה.

הפחתת כאבים

כאב גורם להרבה אנשים להישאר ערים עד מאוחר בלילה, ויכול להיגרם על ידי מגוון גורמים כמו מזרנים לא תומכים, בעיות בריאות ופעילויות יומיומיות. מיטות מתכווננות יכולות לעזור להקל על כאבים על ידי מתן עמודות תומכות יותר והקלת נקודות לחץ בגוף. נקודות הלחץ נפוצות על משטחים שטוחים, כשחלקי הגוף הבאים במגע עם המיטה (כתפיים, ירכיים, ברכיים ועקבים) נושאים את רוב המשקל. זרימה מופחתת באזורים אלה עשויה להקל על האנשים להתהפך בלילה בשל אי נוחות. ניתן לפזר את משקלם ולחסל נקודות לחץ על ידי אימוץ עמדה ניטראלית כששני הרגליים והראש מעט מורמות. עמדה זו גם מבזרת את המאמץ מהגב התחתון שיכול להפחית מתח וכאב בסיסי. בעלי רגליים כואבות יכולים להרים אותם כדי להפחית את הלחץ והנפיחות.

הקלה על נחירה

דום נשימה בשינה ונחירות נפוצים בחדר השינה, והם מתרחשים הן גברים והן בנשים. שרירי הצוואר והגרון עלולים להיות רפויים בשל גיל או משקל, ובשר הנוסף יכול לצמצם את דרכי הנשימה, ולכן קשה יותר לנשום. זה קשור לבעיות רבות שעשויות להשפיע על בריאות לטווח ארוך. הרמת הראש מעל המיטה הוכח כמצמצם את הנחירות ואת דום הנשימה ומומלץ לאנשים הסובלים ממצב זה. עם מיטה מתכווננת, קל ללחוץ על כפתור ואפילו יש דגמים הכוללים פונקציה עוצרת נחירות הנשלטת בשלט הרחוק.

הקלה על נפיחות ברגל

אנשים עם נפיחות ברגליים מומלץ שימקמו כריות מתחת לברכיהם בעת השכיבה במיטה כדי לעזור לשפר את זרימת הדם ולהפחית את הצטברות הנוזלים. מיטה מתכווננת מרוממת את הרגליים לגובה ללא צורך בכריות.

הקלה על כאבי קיבה

ריפלוקס קיבתי יכול לגרום לכאב ואי נוחות שיכול לכאוב יותר בלילה, ושכיבה שטוחה עשויה להחמיר את המצב. אנשים הסובלים מריפלוקס קיבתי ישנים פעמים רבות בעזרת השענות על כריות או בשכיבה על כורסה בסלון, מה שעשוי לגרום להם לבעיות גב ובעיות אחרות. בהתחשב במכניקת הגוף, הרופאים ממליצים לעתים קרובות להרים את פלג הגוף העליון בלילה כדי להקל על התסמינים. מיטה מתכווננת עושה בדיוק את זה, אבל בהרבה יותר ארגונומית מאשר ערימה של כריות.

נוחות וניידות

עבור חלקנו, הבחירה לקנות מיטה מתכווננת מתמקדת ביתרונות מעשיים יותר. האם מיטה מתכווננת בסיסית הנמצאת בבית עשויה לשפר את איכות החיים שלנו על ידי מתן יותר עצמאות ונוחות. מיטות מתכוונות מספקות יתרונות רבים של מיטות בתי חולים (יותר קל לשבת ולקום מהמיטה, התאמה באמצעות פקודות ידניות, שליטה עצמית נוחה) ללא מראה מוסדי מכוער.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של מיטות מתכווננות הוא גורם הנוחות. בעוד שניתן להשתמש בכריות וטריזים כדי להשיג עמדה מותאמת לגב, הם נוטים לזוז ולהידחס בלילה, מה שמשפיע על השינה והנוחות. בסיסים מתכווננים נותנים שליטה מדויקת בעמדת השינה בלחיצת כפתור. בסיסים מפוצלים, כשיש שני בסיסים לשני משתמשים, יכולים גם לאפשר לזוגות עם צרכים שונים לישון זה לצד זה מבלי להפריע אחד לשני או להתפשר על הנוחות. גם כאשר לא ישנים, היכולת לשכב ולקרוא או לצפות בטלוויזיה יכול להפחית כאבי מתיחת צוואר.

מרבית האנשים שרוכשים מיטות מתכווננת ציינו אותן שסייעו להקלה על כאבים ובעיות רפואיות והעניקו נוחות ורוגע. רוב הרוכשים היו מאושרים עם ההחלטה שלהם, כך שאם ברצונכם להקל על כאבים או אי נוחות או ליהנות במיטה מקריאה וצפייה בטלוויזיה, מיטה מתכווננת עשויה להיות שיקול כדאי, בתנאי שתעשו השוואה ותלמדו על תכונות של כל מיטה ותנאי האחריות.

חזרה לרשימה

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *