מאמרים על מיטות מתכווננות

מיטה מתכווננת למבוגרים

עברתם את גיל 50 ופתאום אתם מרגישים שאתם קמים בבוקר עם גב כואב? קמים אחרי שינה ארוכה עם צוואר תפוס? סביר להניח שהאשמה היא של המיטה ולא בהכרח של הגוף שלכם!

מיטה מתכווננת איכותית כמו “מיטה זוגית אורטופדית” יכולה למזער בצורה משמעותית את הכאבים הללו ולסייע לכם לישון על מזרן איכותי שיכול להתכוונן לפני הצרכים והדרישות שלכם.

המשמעות של מיטה מתכווננת
בניגוד למיטה רגילה, למיטה מתכווננת יש תכונה ייחודית, שהופכת אותה למה שהיא – מתכווננת. המיטה המתכווננת היא בעלת מבנה מיוחד ומנגנון חשמלי, המאפשרים לה להתכוונן בהתאם לצורך של הנמצא בה. כלומר, ניתן להעביר אותה באמצעות שלט ממצב שכיבה למצב ישיבה או להרים את הרגליים.

אופן הפעולה
היתרון הגדול ביותר של המיטה המתכווננת הוא בכך, שהיא נשלטת באמצעות שלט, המחובר למנגנון החשמלי של המיטה ונמצא בהישג יד. כלומר, גם במהלך מנוחה במיטה ניתן לשנות את התנוחה בה בקלות, בלי לצאת מהמיטה ובלי לרפד אותה בעזרת כריות או שלל אמצעים אחרים.

מיטה זוגית אורטופדית – חלוקת המיטה
המיטה עצמה מחולקת לשלושה חלקים: החלק העליון – של הראש והצוואר, החלק המרכזי – של הגב והחלק התחתון – של הרגליים. חלוקה זו, של מיטות מתכווננות מאפשרת למי שנמצא בה לשנות תנוחה בקלות ובלחיצת כפתור לעבור בין מצב ישיבה ומצב שכיבה ולהרים את הרגליים או להוריד אותן.

מענה לצורך משותף
ככל שאנו מתבגרים הגוף שלנו מתעייף מהר יותר ומתקשה לבצע פעולות שעד לפני שנים ספורות, היינו עושים בלי לחשוב פעמיים. אחת הדוגמאות היותר נפוצות לכך היא, הקושי במעבר משכיבה לעמידה ולהפך. מיטה מתכווננת נותנת למבוגרים, המתקשים בפעולות מסוג זה, פתרון אולטימטיבי בכך שהיא מאפשרת מעבר בין התנוחות בקלות בעזרת שלט זמין ונוח לשימוש.

העזרה השוטפת
קשישים רבים נזקקים לעזרת הזולת באופן שוטף ובפעולות הפשוטות ביותר. לעתים, הם אף מגיעים למצב של דכאון בשל אבדן העצמאות שלהם וזאת, לאחר שעברו שנים רבות של עצמאות מלאה. אם כן, כאשר ישנה אפשרות להחזיר לקשיש חלק מהעצמאות שלו, הרי שזה מבורך ואף נחוץ! מיטה מתכווננת היא הדרך הטובה ביותר לאפשר לקשיש לשכב לישון ולקום באופן עצמאי.

סתם להיות במיטה
כולנו אוהבים לפעמים פשוט להיות במיטה. לצפות בטלוויזיה, לקרוא ספר, או לעשות כל פעילות אחרת, שפשוט מאפשרת לנו ליהנות בזמן מנוחה. ובכן, גם פעילויות כאלו הופכות לקלות במיוחד לביצוע, כשניתן פשוט ללחוץ על הכפתור המתאים בשלט של המיטה ולהרים את הרגליים או הגב ולהתאים את הזווית הרצויה בהתאם לפעילות, אותה המבוגר רוצה לעשות במהלך שהייתו במיטה.

גודל המיטה
מיטות מתכוננות מגיעות בגדלים שונים לפי הצורך. לדוגמה, ניתן לרכוש מיטה מתכוננת זוגית, המתאימה לזוג או למי שרוצה להתפנק בלי פשרות לבד במיטה גדולה, מיטה בגודל של מיטה וחצי, המתאימה בעיקר לבני נוער, אבל לא רק להם או מיטת יחיד, המתאימה בעיקר לחדרים קטנים.

לא על המיטה לבדה
מיטה מתכווננת לכשעצמה אינה מספיקה לא למבוגרים ולא לאף אוכלוסייה אחרת. המיטה המתכווננת לקשישים צריכה השלמה של מזרן מתאים, הן בגודלו והן בהיותו ייעודי למיטה המתכווננת. כלומר, אם המיטה יכולה להתכוונן אבל המזרן לא, הרי שלא השגנו את המטרה! גם המזרן צריך להיות מסוגל לשנות את זוויותיו בהתאם לזוויות המשתנות של המיטה.

דבר נוסף שצריך להתאים למיטה הוא המצעים. אמנם אין צורך במצעים מיוחדים בשביל מיטה מתכווננת וגם אין כאלה, אבל במידה ורכשתם מיטה מתכווננת זוגית, תצטרכו להשתמש בה במצעים של מיטת יחיד. הסיבה לכך היא, שכדי שכל צד במיטה יוכל להתכוונן בהתאם לצורך של הנמצא בה בלי להפריע לצד השני, המצעים צריכים נפרדים לכל אחד מצדי המיטה.

חזרה לרשימה

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *