מאמרים על מיטות מתכווננות

מיטות מתכווננות לקשישים

למה דווקא מיטה מתכווננת  מתאימה לקשישים?

לפני שנתחיל למנות את היתרונות שלה לאוכלוסייה המבוגרת, כדאי לבין את הייחודיות של המיטה המתכווננת ואת היתרונות שלה באופן כללי. אם כן, המיטה המתכווננת שונה מהמיטה הרגילה בכך, שהיא לא עשויה מקשה אחת, אלא מחולקת לחלקים. חלקים אלו יכולים לשנות את זוויותיהם ביחס לחלקים האחרים ובכך לשנות משמעותית את איכות השינה ואיכות החיים של המשתמש בה.

בחירת מיטה מתכווננת לקשישים היא עסק רגיש התלוי בהמון גורמים כמו: גיל,מצב רפואי וכדומה. מיטה מתכווננת מותאמת  עשויה להועיל רבות. כל הפרטים כאן:

שיפור יכולת התנועה

תכונה זו של מיטות מתכווננות – היכולת להרים ולהוריד את החלק של הראש והחלק של הרגליים, מהווה יתרון משמעותי של מיטות מתכווננות לקשישים. ראשית, משום שכך המיטה יכולה להקל על הקשיש לנוע. לדוגמה, אם הקשיש נמצא במצב שכיבה ורוצה לקום מהמיטה, באפשרותו להרים את החלק העליון של המיטה וכך הוא לא יצטרך להרים את גבו בעצמו ומשם לקום מתנוחת ישיבה ולא מתנוחת שכיבה.

תמיכה מושלמת בעמוד השידרה

למרבה הצער, קשישים רבים סובלים מכאבי גב ומפרקים. היות שכך, חשוב לתת להם תמיכה טובה לכל חלקי הגוף ובעיקר בזמן השינה, במהלכו אנו זזים פחות מאשר בזמן הערות. האפשרות לבחור את התנוחה המתאימה והנוחה ביותר בעזרת המיטה עצמה מעלה משמעותית את התמיכה הניתנת לגב ולשאר חלקי הגוף הן בזמן השינה והן בזמן שהייה במיטה בזמן הערות.

תמיכה ברגליים ומניעת בצקות  

דבר נוסף שקשישים רבים סובלים ממנו הוא בצקות וכאבים ברגליים. בעיה זו משפיעה משמעותית על איכות החיים של המבוגר ולכן גם ההשפעה של מיטות מתכווננות לקשישים היא גדולה מאוד. בעזרת הרמת החלק התחתון של המיטה, זה התומך ברגליים, ניתן להקל על המבוגר הסובל מבעיות אלו ולשפר את איכות חייו.

לב – ריאה

כבר לפני הרבה מאוד שנים הבינו, ששינה בתנוחה טובה מקלה על הנשימה ועל זרימת הדם בגוף. אם ניקח כדוגמה הפרעות נשימה בשינה ואפילו נחירות, הרי שהרמת החלק העליון של הגוף עוזרת מאוד במצבים אלו ובכך עוזרת לייצר שינה טובה יותר באופן משמעותי.

שיפור מצב הרוח

למצב הרוח הכללי שלנו יש חשיבות גדולה מאוד באופן כללי וידוע גם, שהוא משפיע רבות על מצבנו הבריאותי ואף על המערכת החיסונית שלנו. אבל האם ידעתם, שאחד הגורמים המשפיעים ביותר על מצב הרוח הכללי שלנו הוא איכות השינה שלנו? ובכן, בזמן שנת הלילה מופרשים בגופנו הורמונים, שהם האחראיים על מצב הרוח שלנו ולכן, אם מצב הרוח של האנשים האהובים עליכם חשוב לכם לא פחות מאשר בריאותם הגופנית, ההמלצה הגורפת היא לבחור מערכת שינה מתכווננת עבורם!

סוגי מיטות מתכווננות למבוגרים

ישנם סוגים שונים של מיטות מתכווננות למבוגרים. לדוגמה, ניתן לבחור בין הגדלים השונים: מיטה רגילה, מיטה וחצי או מיטה זוגית. בין הגדלים השונים ניתן לבחור בהתאם לגודל החדר, בו תהיה המיטה וכמובן – בהתאם לצורך של בעליה. כמו כן, ניתן לבחור בין מיטה מתכווננת חשמלית או מכאנית, על ההבדלים העיקריים ביניהן נרחיב מיד.

על המנגנון האורטופדי

כאמור, מיטות מתכווננות יכולות להיות בעלות מנגנון חשמלי או מכאני וכאשר מדובר על מיטות מתכווננות למבוגרים ההמלצה היא לבחור במנגנון החשמלי. זאת, משום שכך האדם המבוגר יכול לשלוט בזוויות המיטה באמצעות לחיצה על הכפתור בשלט המחובר למיטה והוא אינו זקוק לעזרת הזולת לשם הרמה או הנמכה של חלקי המיטה השונים וזאת, בניגוד למנגנון המכאני, הדורש הרמה והנמכה ידנית שדורשת גם כוח פיסי. באופן זה, הוא מקבל את העצמאות שלו.

חזרה לרשימה

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *